Vinden – just nu

Ah jag har forsokt att ta vettiga foton pa vinden nu nar den ar sa gott som klar och vi ar inflyttade. Men, fem veckor efter att vi flyttade upp har jag fortfarande inte lyckats ta bra foton. Antingen ar det for soligt sa fotona blir for ljusa eller sa ar det for morkt. Men… nu lagger jag helt enkelt upp lite foton har sa att ni far se, aven om kvaliten inte ar den basta.

Solen gassar in vilket ar trevligt men inte gor sa fina foton!

Solen gassar in vilket ar trevligt men inte gor sa fina foton!


Var gamla ercol fatolj har fatt nya dynor och steghyllan har fatt flytta upp fran koket.

Var gamla ercol fatolj har fatt nya dynor och steghyllan har fatt flytta upp fran koket.


Det ar detaljerna som ar roliga tycker jag. Jag alskar verkligen Orla Kiely!

Det ar detaljerna som ar roliga tycker jag. Jag alskar verkligen Orla Kiely!


Den har hornan ar inte fardig annu. Jag har bestallt en tavla som bor anlanda snart. Men i bakgrunden kan ni skymta lite av utsikten som kanske ar det allra basta med det har rummet!

Den har hornan ar inte fardig annu. Jag har bestallt en tavla som bor anlanda snart. Men i bakgrunden kan ni skymta lite av utsikten som kanske ar det allra basta med det har rummet!


Sa har ser det ut nu nar man kommer in i huset. En vagg med dorr har byggts in till koket, trappan har gjorts om och allt har malats. Det blev mycket mer valkomnande och varmt an innan.

Sa har ser det ut nu nar man kommer in i huset. En vagg med dorr har byggts in till koket, trappan har gjorts om och allt har malats. I bakgrunden skymtar den nya Orla Kiely tapeten. Det blev mycket mer valkomnande och varmt an innan.


Hallen pa mellanvaningen har fatt en ny tapet eftersom dorren till badrummet flyttats fran mitten av rummet till hogra sidan.

Hallen pa mellanvaningen har fatt en ny tapet eftersom dorren till badrummet flyttats fran mitten av rummet till hogra sidan.


Nu ar jobbet faktiskt sa gott som fardigt. Nagra smajobb att gora men nastan allt ar klart! Sa skont att och jag har glad att vi jobbade stenhart med att fa det fardigt snabbt eftersom vi nu kan njuta av vart nya hus. I stort sett ar vi valdigt nojda i alla fall och det kanns som om hela huset har fatt sig ett rejalt ansiktslyft som man sager :-).

I ovrigt har vi en ratt lugn manad nu i November och jag tar darfor chansen att fixa en massa infor jul. En del julklappar ar kopta, julkorten ar bestallda och vi har pratat med nara och kara hemma om nar, var och hur vi traffas i jul.

7 thoughts on “Vinden – just nu

  1. Åh vad fint det har blivit Millan! Jättekul att få se lite bilder. Har full förståelse för att det inte är den lättaste årstiden att få till bra foton. Ser sååå fint ut, Du har väldigt god inredningssmak. Det är snygg men med den där personliga touchen som gör det vackert och levande. Tapeten var ju helt underbar. Gillar också mönstret på kudden. Måste kolla upp Orla Kiely, är hon engelska?
    Snyggt med de gula detaljerna som piggar upp och ger en härlig accent till det vita och grå färgerna i sovrummet. Vilken utsikt ni också har från ert sovrum, inte illa. Verkligen lyckat och vacket på alla sätt.

    Du är verkligen ute i god tid som redan hunnit med en del julklappar och börjat med julkort och allt.
    Kram!

    • Tack vannen, vad gullig du ar! Jag kande att jag garna hade lagt ut lite battre foton och jag ska forsoka hitta min canon och ta foton med den istallet men den har hamnat I nagon av ladorna nar vi flyttade upp pa loftet med grejer som jag inte anvander dagligdags.. och nu ar jag osaker pa var just den ladan ar ;-). Men den kommer val fram.

      Orla Kiely ar engelsk tror jag men stilen ar ratt sa skandinavisk tycker jag och jag har sett att de borjat salja hennes saker hemma nu ocksa. Hon har lite intressanta tryck och monster tycker jag som ger en liten edge till en mer stilren bakgrund.

      Kram!

  2. ÅÅÅÅ vad jag gillar!! Vinden är ju perfekt som sovrum, och så himla SNYGGT!!
    Jag dör lite.
    OOO vad ni måste trivas bra däruppe, och sen er COOLA utsikt också. Fantastiskt.
    Vad fint allt är. OCH vad härligt att ni är sgs klara.
    Kramar!!

    • Tack vannen, for dina gulliga ord! Vi trivs verkligen daruppe och sover SA bra! Jag var inte saker pa hur det skulle kannas att flytta upp med tanke pa att barnen bada sovar I rummen nedanfor men det har funkat hur bra som helst.
      Kram

  3. Åh vad fint det blir!!! Förstår att ni är nöjda med det. Och vad fin tapeten utanför badrummet blev, och vad fint med öppet mellan köket och vardagsrummet! Super!! Kram!!

  4. Millan, Millan.
    Helt i min smak!! Ärligt, jättefint och så lyckat. Tänk vad bra att ni gjorde det här, att ni byggde ut (upp?) vinden. Det blev helt kanon och inredningsmässigt är det smakfullt, personligt, mysigt och stilrent. Takfönstrena måste ge ett ljuvligt ljus i rummet, upplevas som väldigt mysigt.
    Orla Kiely är en favvis hos mig också! Inte för att jag är helt säker men tror hon är irländska? Jag vet inte om du känner till ett amerikanskt varuhus som heter Target, men det är ungefär som Åhlens, har typ allt möjligt. Target hade för första gången för nåt år sedan en kampanj där Orla Kiely designade saker för dem i en extra kollektion till bra priser, du vet sådär som H&M har ibland att de får någon känd designer som gör en kollektion som säljs på H&M. Det var så jag först upptäckte Orla Kiely. I England kommer du förstås över av massor i hennes sortiment, här är det svårt att hitta och det jag som sagt köpt och sett är just de här grejerna ur kollektionen på Target.
    Tapeten blev så jättefin, jag skulle själv gärna ha tapeter nånstans, lite som ni har.
    Kram!

Kommentera

