Jul och Nyar 2014

Gott Nytt ar :-). Snacka om att vara sent ute med att uppdatera bloggen fran Jul och Nyar 2014. Men battre sent an aldrig val?

Efter flera ar av full stress hela December med alla forberedelser, julkort och klappar sa hade jag bestamt mig for att gora sa mycket jag kunde infor julen redan i November. Och det gjorde jag ocksa. Julkorten var fardiga att skickas och alla klappar kopta den 1a December men nog sjutton blev det stressigt i December anda. Eftersom vi dessutom alltid blir sjuka lagom till jul sa lag vi dackade alla fyra hela veckan innan vi skulle aka till Sverige. Vi lyckades dock bli friska precis lagom till avfard och fick en riktigt mysig dag hemma med mamma, Leif och Fredrik i Goteborg. Men redan forsta natten vi var hemma blev mamma magsjuk och vi vagade inte stanna kvar hos dem utan tog in pa hotell i stan. Dar stannade vi och holl oss borta fran folk for att forsoka se till att ingen annan blev smittad till julen. Och vi lyckades faktiskt med detta. Vi alla fyra madde lite illa fran och till men jag gissar att det var psykologiskt snarare an en slang av sjukan. Nar besvikelsen lagt sig over att vi inte kunde umgas med familjen pa nagra dagar sa hade vi det faktiskt himla mysigt bara vi fyra. Vi gjorde stan kan man saga och hann aven med ett besok till Liseberg och julmarknaden dar. Lagom till jul flyttade vi hem till min bror och hans familj och stannade dar i nagra dagar.

Julen och juldagarna var lika mysiga som alltid. Vi umgicks med familjen framst men hann ocksa med att traffa Malin, Zoran och lilla Julia, som blivit SA stor! Mamma, Agneta, Sandra och jag hade var sedvanliga tjejkvall pa stan. Den har gangen med bade resturang och biobesok.

Nyar firade vi hemma hos Daniel och Malin och pappa och Samuel kom ocksa upp fran Karlskrona for att fira med oss. Vi hade en riktigt rolig kvall och holl oss vakna till fyrasnaret pa morgonen.

Nar vi kom tillbaks till Bristol igen firade vi lite engelsk jul, bara vi i familjen och hann aven med en foundu-kvall med vara kara grannar. Sedan var vi redo att ga tillbaks till vardagen igen.

Det har ar en av mina favoritbilder fran 2014. Barnen med sin fina van Alfie. Har ju inget med jul att gora alls utan togs i November men fotot far hanga med har trots allt.

Det har ar en av mina favoritbilder fran 2014. Barnen med sin fina van Alfie. Har ju inget med jul att gora alls utan togs i November men fotot far hanga med har trots allt.


Forsta helgen i December hade vi vart sedvanliga julbak med tjejerna har. Vi blir fler och fler i ganget. Senaste tillskottet ar Janas lilla Nina som har var tva manader gammal.

Forsta helgen i December hade vi vart sedvanliga julbak med tjejerna har. Vi blir fler och fler i ganget. Senaste tillskottet ar Janas lilla Nina som har var tva manader gammal.


Vissa bakar - andra gosar bebis :-)

Vissa bakar – andra gosar bebis 🙂


Min lilla bagerska

Min lilla bagerska


Arets pepperkakshus. Eller stuga snarare...

Arets pepperkakshus. Eller stuga snarare…


Arets julmiddag med Bens familj. Vi traffas alltid helgen innan jul och ater svensk julmat ihop. Tror att det har var 13e aret faktiskt...

Arets julmiddag med Bens familj. Vi traffas alltid helgen innan jul och ater svensk julmat ihop. Tror att det har var 13e aret faktiskt…


Sofias julspel

Sofias julspel


Har bodde vi i nagra natter innan jul. Med en fantastisk utsikt over goteborg och en bubbelpool helt till oss sjalva.

Har bodde vi i nagra natter innan jul. Med en fantastisk utsikt over goteborg och en bubbelpool helt till oss sjalva.


Sofia och jag var ute och shoppade flera timmar en dag. Sa skoj att hon nu ar sa stor att hon tycker om att hanga med mig :-)

Sofia och jag var ute och shoppade flera timmar en dag. Sa skoj att hon nu ar sa stor att hon tycker om att hanga med mig 🙂


Alskade lilla Julia. Vi hade en sa mysig helg ihop.

Alskade lilla Julia. Vi hade en sa mysig helg ihop.


Snyggingar i ett svinkallt goteborg. Har hade vi precis atit en jattegod middag och var pa vag att se Micke och Veronica pa bio.

Snyggingar i ett svinkallt goteborg. Har hade vi precis atit en jattegod middag och var pa vag att se Micke och Veronica pa bio.


Fina Goteborg!

Fina Goteborg!


Jag tog inte ett enda foto pa sjalva julafton. Men har sitter min fina mormor Hela med Sofia framfor granen i alla fall :-)

Jag tog inte ett enda foto pa sjalva julafton. Men har sitter min fina mormor Hela med Sofia framfor granen i alla fall 🙂


Nyarspuss!

Nyarspuss!


Min kara bror och jag :-)

Min kara bror och jag 🙂


Och har ar jag och min fina svagerska Malin

Och har ar jag och min fina svagerska Malin


Kusinerna! Killarna holl sig vakna fram tills pa smatimmarna.

Kusinerna! Killarna holl sig vakna fram tills pa smatimmarna.


Nyars High Five - varje ar gors denna och varje ar tas detta foto :-)

Nyars High Five – varje ar gors denna och varje ar tas detta foto 🙂


Happy New Year!

Happy New Year!


Tillbaks i England och engelsk julmiddag.

Tillbaks i England och engelsk julmiddag.


Vara fina grannar kom over pa fondue. Inte mindre an tre fondu pa en kvall. Ostfondu till forratt, rodvinsfondu till huvudratt och chokladfondu till efterrat. Vi kunde knappt rora oss efterat!

Vara fina grannar kom over pa fondue. Inte mindre an tre fondu pa en kvall. Ostfondu till forratt, rodvinsfondu till huvudratt och chokladfondu till efterrat. Vi kunde knappt rora oss efterat!

Och nu ar snart den forsta manader pa 2015 over redan! Gott Nytt (nytt-ish) Ar onskar vi er fran Bristol!
22

Kommentera

