Tid med familjen

De har senaste tva veckorna har kants valdigt lyxiga da jag har fatt spendera tid med min alskade sverigefamilj. Jag har langtat hem mer an vanligt de senaste manaderna sa det var extra gott att traffa dem. Sista helgen i April var jag, mamma, Agneta och Sandra i Kopenhamn och gottade oss och nu i helgen var min lillebror Daniel och hans familj i Bristol och halsade pa. Till saken hor att jag dessutom precis har bokat en resa till Lund i Juni for att vara med da lillebror Alexander tar juristexamen sa da far jag traffa aven den sidan av familjen. Gott!

Kopenhamnhelgen var bara sa mysig! Jag har bara varit i Kopenhamn nagon gang som barn och sedan for 15 ar sedan med Ben, men da bara over dagen sa jag kande verkligen inte till stan over huvudtaget. Men nu gor jag det och jag ar lite kar tror jag. Vilken fin stad! Fantastisk shopping! Inredningsbutiker to die for! Och det basta av allt var saklart att fa umgas med tjejerna i hela tva dagar. Lyx!

Sma mysiga kvarter pa vagen fran hotellet till Stroget.

Sma mysiga kvarter pa vagen fran hotellet till Stroget.


Sandra (med fottena avklippta) pa en liten mysig bakgard.

Sandra (med fottena avklippta) pa en liten mysig bakgard.


Kusinsystrar kan man kalla oss for. Har sitter vi pa en uteservering i Nyhavn och dricker Prosecco medans regnet oste ner utanfor parasollerna. Men vi hade det lika bra for det! Dom andra fina damerna ville inte vara med pa foto :-)

Kusinsystrar kan man kalla oss for. Har sitter vi pa en uteservering i Nyhavn och dricker Prosecco medans regnet oste ner utanfor parasollerna. Men vi hade det lika bra for det! Dom andra fina damerna ville inte vara med pa foto 🙂


Kopenhamn var en perfekt plats for oss att traffas pa eftersom det var sa latt att ta sig dig for oss alla. Jag kunde flyga direkt fran Bristol till och med. Det ar definitivt ett stalle jag skulle vilja aka tillbaka till.

Efter nagra dagar hemma sa kom sa Daniel, Malin, Melvin och Wilmer pa besok over helgen. Det ar alltid lika roligt att fa besok har i Bristol eftersom det alltid innebar lite mer kvalitetstid ihop an nar vi ska hinna traffa alla hemma i Sverige. Vi sighseeade lite, shoppade, at en valdans massa mat, var i parken med barnen, spelade kort och kollade pa film. En riktigt mysig helg!

Vid Bristol Suspension Bridge - ett sant dar stalle som man alltid tar med sina svenska gaster till. Fint som attan ar det daruppe men dessvarre visade sig Bristol fran sin mest blasiga och kalla sida sa vi marcherade over bron sa snabbt vi kunde och sedan tillbaks igen :-)

Vid Bristol Suspension Bridge – ett sant dar stalle som man alltid tar med sina svenska gaster till. Fint som attan ar det daruppe men dessvarre visade sig Bristol fran sin mest blasiga och kalla sida sa vi marcherade over bron sa snabbt vi kunde och sedan tillbaks igen 🙂


En ny lekplats har oppnat i Bristol och den var toppen tyckte ungarna :-)_

En ny lekplats har oppnat i Bristol och den var toppen tyckte ungarna :-)_


Lillebror och jag. Ja jag vet, jag ser helt galen ut har men det far vara med anda!

Lillebror och jag. Ja jag vet, jag ser helt galen ut har men det far vara med anda!


Nu har vi nagra lugna helger hemma innan det ar dags for arets forsta resa till Tenby och husvagenen ihop med ett gang kompisar. Hoppas att varan lilla vagn star kvar pa sin plats och inte har blast bort!

2 thoughts on “Tid med familjen

  1. Köpenhamn är en jättemysig stad. Vad trevligt och mysigt att ni fick chansen att träffas där och umgås. Kul också att din bror med familj kunde komma över och hälsa på er i Bristol. Det är ju faktiskt toppen att man har möjligheten att resa hem relativt smidigt och kunna vara med på familjehändelser över en långhelg. Du får njuta av din helg i Lund i juni.
    Kramar!

  2. Ah vad skoj med en kommentar! 🙂 Visst ar Kopenhamn en mysig stad. Jag blev nastan lite forvanad over hur mycket jag tyckte om den. Den har ju allt! Sa himla bra shopping dessutom. Ja att vi bor sapass nara sverige att helgbesok ar mojligt ar en forutsattning for att jag ska kunna bo har faktiskt. Har precis pratat med en van som bor i Australien om det faktum att hon bara kan resa hem runt var 18e manad. Det skulle inte funka for mig! Kram

Kommentera

